RSS

Followers


Happy Bday Mak

Posted by : Ariani Abdullah at 2:38 PM

Entry ni khas utk emak, ibu, mummy, mama, umi, dan ape saje panggilan khas utk ibu kita,. Mcm rin, rin panggil mak rin as emak.. Emak la segalanya bg kami adik beradik setelah pemergian abah tercinta pd tahun 1997. Emaklah ibu, emaklah ayah.. Emak membesarkan kami seorang diri tanpa mngenal erti penah dan lelah.. Selama 15 tahun, emak harungi segala ckp2 org yg langsung tak membina, segala caci nista, segala mcm onak dan duri..emak tetap tempuhinya dgn tenang..dengan tersenyum walaupun kadangkala rin nmpk emak tidaklah sekuat dan setabah yang ditunjukkan.. Emak telan semua kepahitan, keperitan, kepayahan untuk membesarkan kami.. emak akan pastikan yang kami semua membesar seperti kanak-kanak lain, membesar dgn pelajaran, membesar dgn agama yg cukup, dan membesar dgn segala yg cukup.. tidak perlu minta mkn dr org.. pernah juga mohon bantuan dr pihak yg berwajib, tp jawapan yg sangat hampa kami perolehi.. namun smua itu tidak mematahkan semangat emak untuk menharunginya.. Emas sentiasa mengingatkan kami, rezeki tu Allah dah tentukan.. mungkin bkn di sini, bkn skrg.. tp Allah telah tetapkan rezeki yg lebih baik lagi.. biarlah org nak ckp ape pun, tp Allah itu Maha Mengetahui.. hanya kita perlu yakin dan lakukan segala yg disuruh dan tinggalkan apa yg dilarang. Ayat2 itulah yang selalu emak ingatkan kpd kami adik beradik sehinggalah sekrg walaupun kami dah besar panjang.
Dan sekarang, kami semua dah besar..aku sendiri dah jadi seorg isteri dan mak.. baru aku tahu, mcmane hebatnya dugaan utk membesarkan ank.. insyaAllah..akan ku didik ank2 ku untuk menjadi seorg muslimah yang berjaya dunia dan di akhirat.. Emak, segala jerit perihmu membesarkan kami tidak dpt utk kami balas dgn wang ringgit.. hanya Allah saja yg mampu membalas segalanya. 
Untuk Puan Hajah Ramlah Binti Haji Abdul Jalil, selamat hari lahir yang ke 57 tahun.. kami semua sayangkan emak.. Setiap detik dan waktu adalah hari ibu buat kami. Kasih yang emak curahkan tiada tandingnya dan kami doakan emak semoga diberikan kesihatan yang baik, dipanjangkan umur, dan semoga Allah memberikan keberkatan dan rahmatNya kepada emak dan kita sekeluarga.. amin..

I Love You, Mak




Happy Birthday Emak !

0 comments:

Post a Comment